Två år!

Igår var en riktigt rolig dag. För det första så firade jag och Andreas våran 2-års dag! Och för det andra så var det exakt ett år sedan vi var ner till Hagfors för första gången för att påbörja vårt hundköp :D

Det var jättebra väder igår, så jag, Andreas och Zeus åkte iväg till skogen med Andreas två systrar (plus kids och jyckar) för att grilla och självklart åka pulka!
Zeus fick verkligen springa av sig och hade jättekul och vi var allihopa riktigt trötta när vi kom hem!
Tyvärr tog kamerabatterierna slut nästan direkt när vi kom fram så jag fick knappt några bilder :(

Hela påsken har varit riktigt trevlig! Först åkte vi ner till Stockholm och köpte bil. ÄNTLIGEN KOMBI!
image141
Titta, hunden ryms! Mina två enda krav var att bilen skulle ha airbags och att det skulle finnas utrymme för Zeus. Och den har båda, så jag är riktigt nöjd! Det är en jättefräsh Mitsubishi Kombi -01 som har varit riktigt pedantskött. Sen har vi stuvat in Zeus gamla bädd där bak så han ska ha det mjukt och mysigt när vi åker iväg. Jag tror faktiskt att han verkligen gillar att åka bil, varje gång vi ska ut och gå så traskar han rakt mot bilen och verkar bli lite besviken när han inser att vi faktiskt "bara" ska ut och gå :P

Resten av påsken har spenderats i ett hus i Hortlax. Andreas syster och hennes familj åkte upp i fjällen för att åka skidor och behövde husvakt. Självklart ställde vi upp! Åh så skönt med hus!
Fast Zeus är nu livrädd för deras papegoja pga. att hon ramlade ner på golvet när han stötte till buren. Hon blev livrädd och han blev livrädd så nu håller de sig borta från varandra..

På morgonpromenaden idag träffade jag våran granne och hennes hund. Hon berättade att tjejen som äger/jobbar på en ny djuraffär här, tydligen också har en Dogo Canario.
Kul! Nu måste vi ju dit och handla lite och förhöra butiksbiträdet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0