Blodigt drama på Lasarettsvägen!

Det har varit blod överallt hos oss. I hissen, på grannarnas dörrar, på vår dörr, inne i hallen, på garderober och på golv.
Stackars lillen klämde svansen i hissdörren igår, och i och med att han är den oerhört glada hund som han är, så har han skvätt blod lite här och var :/
Tack och lov var det ingen stor bit han klämde (typ en millimeter eller två), så det var ingen riktig fara för varken hunden eller svansen, det var bara otäckt att se. Huden skalades av och nu är vi på ständig svansvakt.
Efter att ha pratat med veterinären fick vi råden att ha det omplåstrat, dock inte för mycket, och att tvätta det och se till att det inte blir infekterat.
Kan lova att denna jycke inte är särskilt glad över att ha ett litet bandage på svanstippen, men han är faktiskt riktigt duktig ändå!
Jag var (självklart) oerhört orolig över att han skulle förblöda eller nåt, men efter att ha fått lugna ner mig så vet jag nu att det inte är någon fara för det, veterinären skrattade lite åt mig när jag sa det till henne :/
Vi får ha halsband på honom jämt (vilket han annars aldrig har inomhus) och folk får säga till om de ska komma hit så vi vet i förväg och kan hålla i både hund och svans.
Just nu är det en riktig förbannelse att ha en så himla glad hund :)

Så här ser lilla svansen ut just nu :(
image100
Men förhoppningsvis kan vi hålla honom så lugn som möjligt att det blir bra snart.

Här är lite nya bilder, som plåster för såren för mig :)
image101
(varför är folk rädda för denna vackra varelse, han ser ju så himla liten och oskyldig ut!)

image102
(olovligt besök i sängen!)

image103
image104


Det var allt för oss för denna gången, tack och hej!

Kommentarer
Postat av: S

Naaaw stackarn!!! Tycker såå syng om vovven. Men hoppas att han genast blir bättre
:D

2007-12-04 @ 15:53:50
URL: http://suneeta.blogg.se
Postat av: majda

stackare :(
snygg design!
Gissa kändisen i min blogg!

2007-12-04 @ 15:58:07
URL: http://majdas.blogg.se/
Postat av: Naken

aj, aj! Stackars... Kommer det att trilla av en bit? Får ont bara jag tänker på det ;)

2007-12-04 @ 18:03:26
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Janine

Hejsan :) Så fin han är.. stor ser han även ut att vara. Lyckost er som har snö här regnar det jämt! God jul och hoppas hans svans läker snabbt. Kramar från oss. Napalm hälsar till Zeus =))

2007-12-05 @ 23:39:51
Postat av: Rebecca

Ohh stackars han och dig! :P
Alltsa fastan detta ar en blogg for Zeus sa tycker jag anda att du kan skriva lite om hur ni har det annars! Jag vill veta vad som pagar i era liv!
Saknar dig massor gumman!

2007-12-07 @ 18:34:35
Postat av: Annalena & co

Stackarn.. Man lider riktigt med sina små när de gör illa sig. Hoppas allt är bra annars. Stor och fin är han Zeus. Hälsningar från söder...
=)

2007-12-08 @ 18:47:00
URL: http://oka042.blogg.se
Postat av: Miranda & Gaute

Nämen staaaaackars!
Har han klämt tippen han då, lille kladden....
Hoppas att den läker ihop fint och att han inte har allt för ont.
Hälsningar från oss!

2007-12-14 @ 09:43:56
URL: http://www.x-presa.net
Postat av: nej stckaaars liiten

www.papilonringen.se

2008-02-02 @ 21:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0