Och vi som trodde att vi hade en lydig hund!

Nu har vår älskling varit här i några dagar och börjar vänja sig vid sin omgivning.
Dock kan jag inte säga att han någonsin varit ovan vid sin omgivning, han har varit jätteduktig och modig när det gäller att upptäcka och utfoska nya saker!

En sak som vi varit riktigt stolta över är hur duktig han är på egen hand! Han lärde sig själv att sitta ner varje gång vi åker hiss, samt sitta ner när vi tar av och sätter på halsband och koppel.
Jag skulle jättegärna fortsätta vara stolt över detta och över att han gör det varje gång! ... Men sanningen är att vi har upptäckt att han egentligen bara är lat och inte orkar vänta på att åka 4 våningar upp eller ner och orkar heller inte vänta på att vi ska ta på och av halsbandet.
Går vi för sakta på våra små promenader så lägger vi oss ner, för att då är det ju lika bra att ligga ner och springa ikapp senare om det ändå ska ta så himla lång tid att gå :)
Men OERHÖRT SÖT är han! Han passar så himla bra in i vår familj och har varit förvånansvärt ängla-lik sen han kom hem till oss.
Vi (eller i alla fall jag) väntade mig ett riktigt litet monster som jag skulle behöva använda mycket av mina krafter till att tukta.. Men de enda sår vi har (än?) är rivmärken vi fått genom bus då fingrar och dylikt har varit ivägen.
Morrat har han gjort en gång, då vi var ute och lekte och jag bestämde att det var tid att ta på kopplet och gå hem, och han inte alls tyckte att det var en lämplig tid att gå hem.
Vi kunde helt enkelt inte ha bett om en bättre liten jycke :)

Idag har vi varit och badat för första gången. Så himla kul! Oj vad han sprang!
image42

Sen har vi legat ute i solen och myst en massa också :)
image43

Jag älskar att vara hundägare!

Kommentarer
Postat av: Anje

Attans va söt han är du! :)

2007-07-04 @ 17:44:16
URL: http://toxico.blogg.se
Postat av: Gaute & Miranda

Åhhh, det såg väl lite mysigt ut väl??
Skönt å höra att det går bra för er och att grabben sköter sig hos sin nya familj.....hoppas det håller i sig!
Kramar från Miranda & Gaute.

2007-07-05 @ 15:35:46
URL: http://www.x-presa.net
Postat av: emelie

hej igen! hærligt att den lille æntligen har hæmtats, nu ær det full rulle kan jag tænka mig :) waica ær precis likadan, før lat att vænta om man står stilla och lægger sig ned med en gång, men hon ær ju en gammal dam så. Henne har jag haft sedan december och då hade jag væntat några veckor på henne. Den væntan kændes som en evighet!! Hærliga bilder! det ær kul att læsa om er :)

2007-07-06 @ 20:11:22
URL: http://labelicious.blogg.se
Postat av: bente

Nei, men hei og hopp! Der var det jo en blogg til med x-presa hund! Så fin han har blitt, jeg har ikke sett ham siden han lå i valpekassen:) Morsomt å se hvordan de vokser!
Mvh
Bente og Barkas(X-Presas første kull)

2007-11-29 @ 02:29:12
URL: http://www.barkaskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0