Vi funderar på hund..

Jag trodde aldrig att jag skulle bli hundägare. Jag har ALLTID haft katt, och visst, fastän vi alltid har pratat om att kanske skaffa hund i framtiden, så har det aldrig riktigt varit allvar i dom konversationerna.
Men it's on nu alltså!

På väg hem från vår tripp till Haparanda så satt jag och bläddrade igenom Hannas nyinköpta hundbok. Det första som jag tänkte på när jag såg denna bild var
1.) Jäklar vilken snygg hund!
och
2.) Den här kommer Andreas bli kär i!
image3

Och sant, det är den, och det blev han.
Jag försökte i alla fall leta upp denna ras så fort jag kom hem. Sökte på "kanarisk hund", men hittade endast EN länk, där det stod att det korrekta namnet för denna ras var "Perro de Presa Canario".
Sökte lite till på det namnet, och hittade en enda svensk uppfödare.
Skickade ett mail till ägarna och berättade lite om mig själv, om min hunderfarenhet, om Andreas erfarenhet och såna saker. Jag förväntade mig ett svar i stil med "du har aldrig haft hund, så det här är ingen ras för dig", men dom var väldigt trevliga och skickade ett långt mail med info om rasen, sa att vi gärna fick komma och hälsa på dem och deras hundar innan vi bestämde oss, och gav mig deras nummer.

Sen har vi skickat lite mer mail, och bland annat tagit reda på vad dom kostar. Och så vidare.

image4
Beretta
(foto tillhör X-presa)



image5
och Eva
(foto tillhör X-presa)

ska paras med..

image7
Bandido de Irema Curto
(foto tillhör X-presa)

Vi vill ha valpar från Beretta. Hon parades för ett tag sen och ska på ultraljud nu den 20e mars.
Om hon är dräktig åker vi nog ner redan helgen efter om vi kan, så dom för möta oss, och om vi blir godkända så betalar vi in handpenningen direkt.
Jag är nervös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0