Oops...

Nu var det ett bra tag sen vi uppdaterade!
Zeus har varit lite besvärlig medan han tappade alla sina små valptänder, han var helt galen och gick absolut inte att träna med ("Vad? Jag hör inte vad du säger eftersom jag har sprungit hiiiiiit bort!") så det har inte heller blivit att ta så mycket bilder heller... vi har mest försökt hantera hunden :)
Dock har tand-galenheterna gått över nu och nu för tiden försöker han mest trotsa och se hur mycket han kommer iväg med. Vi försöker vara bra föräldrar och inte låta honom göra hur han vill, för vi har väl alla sett hur såna hundar för det mesta blir till slut...

Vi var riktigt stolta över vår lille kille, för tidigare i veckan så lyfte han på benet när han kissade för första gången!
Whohoo, bäbisen håller på att bli man! :P

Igår följde jag med min vän Theres till både min och Zeus första lydnadstävling, som var på Luleå Brukshundklubb.
Han var riktigt duktig och betedde sig som en riktig gentleman hela dagen! Han fick inte sitta som åskådare medan de tävlade på grund av att lilla herren vanligtvis inte tycker om att sitta still allt för länge, och vi ville inte störa dom som tävlade. Men när vi gick omkring och minglade så var han riktigt duktig och inte lika galen som han brukar.
Det är oftast "TITTA! En hund! Whohoooo, vi går och hälsar!!!" och "TITTA! En människa jag känner/inte känner, vi går och hälsar!!!" men han var lugn och sansad igår faktiskt :)
image80
Det var första gången han åkte i hundbur bak i bilen också, och han hade inga problem alls med det! :)

Idag tog vi med Andreas två systrar, deras ungar och deras hundar ut i skogen. Zeus var helt DÖD efter att vi hade varit på tävlingen igår, så vi tänkte att han förmodligen behövde springa av sig idag.
Och oj oj, vad han sprang! Tyvärr tog batterierna i kameran slut ganska fort, innan de ens kom dit med deras jyckar, så jag fick "bara" några bilder på Andreas och Zeus.
image81
Visst är de söta!?

Och så en sista bild...
image82
Gillar denna bild skarpt, påminner mig så mycket om fina mamma Beretta! Här spanar han på två kids, han älskar barn.
Tyvärr är han OERHÖRT svår att få med på kort! Hunden står aldrig still, och när han väl gör det så är det i konstiga ställningar eller så ligger han och sover :)
Får väl nöja oss med de få bilder vi har där han ser ut som en normala hund som han inte är :)

Kommentarer
Postat av: Annalena

Så fin han är! Hur gammal är han nu? Vad roligt att ha en Presa som är lite äldre än Ymer så man kan se utvecklingen i förväg. Ha det så bra i Höstrusket!!!

2007-09-29 @ 15:45:53
URL: http://oka042.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0