Idag är hunden underbar!

Denna dag började bra och jag hoppas den fortsätter på samma sätt.
Upp tidigt, skjutsade Andreas till jobbet, åkte hem en sväng och gick en snabb promenad med jycken, skjutsade sen Adrian (Andreas systerson) till skolan, kom hem och lämnade hunden, åkte iväg till stan och klippte, färgade och slingade håret.
Och inte nog med att jag blev förbaskat nöjd över håret, men jag åkte sen hem, hämtade Zeus, for förbi ett måleriföretag och lämnade mitt CV och körde sen iväg till skogen för en långpromenad mixat med lite lydnad. Han var så himla duktig!
Som alltid var han lite knäpp i början med tanke på att han ääälskar skogen och att det är hans chans att kuta runt hur fasiken han vill. Men efter några minuter bara så lugnade han ner sig. Han stannade när jag sa åt honom att stanna. Han satt och låg när jag sa åt honom (och stannade där också!). Han gick fot när jag sa åt honom att gå fot. Och allt detta när han var lös! Vilket mirakel, hunden har börjat använda öronen! Sen kom han till och med när jag skulle sätta fast kopplet igen och DET är verkligen något som förundrar mig!

Ikväll är det lydnadskurs igen på Bruks. Som vanligt kommer jag inte ihåg vad tusan vi skulle träna, dock vet jag att en av grejerna var inkallning, något som lilla herrn kan klockrent. För det mesta. Om det inte är någon annan i närheten... så vi får väl se vad som händer när det står 9 andra hundar och glor på honom.

I söndags var jag, Theres, Sanna och Moa iväg till Skellefteå Brukshundklubb för att de alla skulle tävla lydnad. Jag följde med som moraliskt stöd, hejarklack och filmmaker.
Stora grattis till Theres & Ettan och Moa & Tuva för deras förstapris i Lydnad 2, och ett lika stort grattis till Sanna & Dino för deras LP i Lydnad 3! Wheee!
Jag hann få EN bild på Sanna och Dino när dom tävlade och tre bilder på Allan när han bara stod och såg himla snygg ut i sin döskalle prydda tröja.
Sanna & Dino i Skellefteå
Allan i Skellefteå
Och med dessa bilder avslutar vi nu detta ganska långtråkiga inlägg. Stay tuned för nästa inlägg när jag antingen är förbannad över att lydnaden gick åt helvete eller då jag flyter runt på små fluffiga moln för att han varit så himla duktig.
Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0