Finfin miljöträning!

I helgen var det stooor internationell utställning här i Piteå, rättare sagt i Sjulnäs - där Andreas växte upp :)
Härligt att fara dit, vi ville dit förra året men då var Zeus för ung och fick inte vistas där. Ännu roligare var det när vi fick höra att det skulle ställas en Dogo Canario! Tack till Emma för den informationen :)

Det var verkligen jättekul att träffa en annan hundägare som vet hur det är att ha en sån här hund, snackar man med någon annan så har dom ingen aning om vad man pratar om (förutom Theres och Sanna förstås :D). Hunden som skulle ställas var Franco, som jag tycker var väldigt lik Ford! Vi stod i alla fall och pratade en stund innan det var dags för dem att take the stage. Det hela gick så himla fort så jag hann knappt uppfatta nåt. Men jag hoppas det gick bra iaf!

Jag hann få EN enda (dålig) bild på hela utställningen, och vi var där i nästan 2½ timmar. Vi traskade mest runt och pratade med folk, det är så många som kommer fram och är nyfikna på vår underbara hund! Jag blev faktiskt förvånad när så många säger att han är så stor när vi själva tycker att han är så liten och smal. Men jag antar att det beror på vad man jämför med.
Att vara på såna där ställen är så bra träning för den lille, jag är så stolt och glad över hur lugn och sansad han är när han är runt mycket hundar jämfört med hur han är när man träffar någon enstaka hund.

Imorgon är det lydnadsträning och jag längtar! Jäkla tråkigt att det inte blev något förra veckan, men han var ju så himla dåsig att jag aldrig skulle ha fått honom ur bädden. Om det däremot var lydnadsträning där runt midnatt så skulle det nog ha gått mycket bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0