Sen kvällsträning!

Nu har jag och Zeus just avslutat ett sent träningspass. Lite mer än en timma var vi ute i skogen och tränade. Och innan det var vi och sprang i ungefär en kvart.
Han börjar faktiskt lära sig nu att när man springer bredvid honom så är det för att ta sig framåt, inte för att man ska busa och man vill att han skuttar framför en och försöker få tag i kopplet.
Två gånger har vi varit ute och sprungit idag, och han var riktigt duktig! Han blir av någon anledning lite mer uppmärksam och ibland misstänksam mot folk som man möter när man joggar med honom. Men petar man lite på ett öra eller rycker lite i kopplet så brukar han "lugna ned sig".
I skogen tränade vi på att LYSSNA PÅ MATTE och inte på sig själv när det finns mumsiga grenar att tugga på eller roliga snögropar att sticka ner nosen i och sniffa som att livet stod på spel.
Riktigt duktig var han faktiskt på att gå lös bredvid. Som att gå i koppel utan att gå i koppel :)
Han är riktigt svår att gå från lek till lydnad. Men det var första gången jag tränade att gå lös bredvid mig, och jag är så himla stolt! Bättre kanske det skulle ha gått om stigarna var lite bredare så man inte behövdes trängas så himla mycket :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Va fina kort och va kul att hora lite om era liv:) Jag saknar er!

2008-03-10 @ 03:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0