Fundering...

Hur kommer det sig att, väldigt ofta, när man är runt folk, så pratar de med varandra som att man inte ens var där?
Detta händer t.ex. när vi står i hissen (!), hos veterinären, på stan, osv.
Folk säger saker som (och observera, detta säger dom till varandra och absolut inte till oss) "Oj! Så stor han har blivit helt plötsligt, jag undrar hur mycket han väger nu/hur gammal han är nu.", "En sån där har jag aldrig sett förut! Det kanske är en blandras... den ser ut att ha mycket boxer i sig!" och "Shit, vilken stor hund! Jag undrar om det är samma ras som [annan hunds namn här], fast den rasen är väl bara vita, och inte svarta? Dom ser då väldigt lika ut!".
Detta händer när vi ibland står mindre än 3 meter bort. Ser jag och Andreas verkligen så farliga ut att man inte vågar prata med oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0