Här händer/har det hänt mycket!

Jag måste börja uppdatera bloggen lite oftare, för jag glömmer av allt vi har gjort och har tänkt hittat på.
Som sagt hade vi lydnadskurs i torsdags och då följde även Andreas med. Han fotade lite och tränade lite och var moraliskt stöd till mig :) Tyvärr tog batterierna i kameran slut ganska fort, men här är några kort iaf!







Igår spenderade jag också hela kvällen på Bruks. Det har varit tävlingar i helgen och igår tävlade Theres med Ettan och Sanna med Fäkta. Tyvärr hann vi ju inte se när Sanna tävlade pga. att vi var ute i skogen och släppte Segra, Allan och Zeus så de fick leka en stund, men sen ville ju inte Zeus sluta leka (i.e. ville inte bli fastkopplad)... så det tog typ 10 minuter, kanske till och med en kvart längre än vad vi hade tänkt oss...

Idag har vi också spenderat ett par timmar på Bruks. Nu var det dags för Skydd och jag ville verkligen se dem tävla för att jag har aldrig sett någon utöva skydd, förutom på video förstås. Det var jättekul att se i verkligheten och Zeus tyckte nog också det... han var väldigt koncentrerad när vissa av hundarna tävlade.


Och sist men inte minst. På måndag åker jag och Andreas ner till Sundsvall för Andreas arbetsintervju. Medan vi är borta så ska Zeus bo hos Theres. Han älskar henne, hon älskar honom, han älskar hennes hundar men hennes hundar är inte riktigt lika kära i honom. Men det kommer gå bra, jag litar 140% på Theres och jag är glad att det är hon som ska ha hand om honom.
Jag undrar om han kommer vara annorlunda efter att han har delat boende med...

Crazy Ettan


Goa lilla Brallan


Och arga tant Segra ;)

Nu förväntar jag mig ju att vi får hem en fullt lydig och vältränad hund, så nu får du jobba extra hårt Theres ;D
(PS, folk är fortfarande lika intresserade av Snoob. Man tycker att han tjuter och lever om så mycket att alla på klubben borde veta vad och vem han är, och att ryktet ska spridas. Men igår var det 3 pers på säkert bara 1½ timma som kom fram och undrade om han var en Cane Corso. Jag måste säga att det är ganska intressant att få höra allas tankar om vad han kan vara för ras.)

Kommentarer
Postat av: theres

jag tackar för fortoendetatt få sköta zeus :)

vi har vart å gått en sväng till garaget snart sova å imorgon ska vi ut i skogen å träna inkallning ;)

hoppas resan går bra å ni kör försiktigt :) PS de kna hända att zeus försvinner spårlöst å att ni aldrig mer är välkomna hem till mig för de är INTE jag som behållt han då ;)

2008-05-25 @ 00:16:08
URL: http://www.freewebs.com/tessansbc
Postat av: Jane

svar: jo jag har hört det jag med. T.o.m när jag blev stoppad för fortkörning då jag va på väg till arjeplog. En av poliserna där utbrast: "jahaa, ja där e det livat om nätterna" när jag uppgav min adress. illa.. :P

2008-05-27 @ 19:48:31
URL: http://janemargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0