Lydnadskurs: dag 2

Idag hade vi den andra veckan av vår 8-veckors lydnadskurs, vilket innehöll fot, platsliggning och apport.
Fot gick väl så-så, ganska okej. Det går dock absolut framåt vilket är skitkul, så det ska vi träna mer på.
Platsliggningen gick SKITBRA! Har tränat lite lätt med honom i veckan så han inte skulle vara helt lost och inte veta vad han skulle göra, och det är den enda träning vi har haft på den delen förutom ikväll. Det var typ 8-9 andra hundar där (4 som var relativt nära) och jag kunde till och med släppa kopplet och gå iväg en bra bit en ganska lång stund. Han försökte inte ens ställa sig upp och var så himla duktig! Dock märker jag att vi behöver en hel hög mer kontaktträning för att allt annat var mer intressant än att ha ögonkontakt med mig :)
Apporten gick... ehhh, det kan ni fråga Theres om, som han bet i rumpan! Han fick helfnatt när vi försökte oss på apporten men till slut gick det... nästan, i alla fall. Ska nog ta mig ner till Bruks någon dag och träna på det där, för det gick verkligen inte bra.
Men vi har inga bekymmer, det var ju första gången vi försökt oss på det "på allvar", och jag tror att han var ganska trött efter över en timmas träning, plus att han inte är van att faktiskt ha lite krav på sig.
Jag skäms över att säga det, men jag (som jag har sagt hundra gånger förut) ser honom fortfarande som min lilla bäbis och behandlar honom ibland därefter och det är förmodligen därför jag har så illa pli på honom.

Men man kan inte göra något åt det förflutna, och framtiden tycker jag ser jättebra ut när det gäller träningen.
Det enda jag kan göra åt det förfluta är att säga.... förlåt Theres ;)

Kommentarer
Postat av: theres

gulle hunden :) han var trött stackarn :)

ska komma å fjäska in mig igen nån dag :D

2008-05-15 @ 23:32:58
URL: http://www.freewebs.com/tessansbc
Postat av: Jane

svar: haha ja du om man ska se det så, så är jag nog en stor hamburgare :D

2008-05-20 @ 14:37:30
URL: http://janemargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0